niedziela, 13 kwietnia 2014

Od wyszukiwarki do Książkówki droga krótka... #1





Drodzy parafianie, nim przejdę do kwestii kluczowej dzisiejszego wpisu pragnę przypomnieć Wam o III Konkursie urodzinowym Książkówki, który to kończy się w najbliższy wtorek o 23:59. Jeśli ktoś jeszcze nie wziął w nim udziału (a chciałby), to niewiele czasu mu zostało. :) Zapraszam!


********************

Od dawna już obserwuję na waszych blogach wpisy z hasłami z wyszukiwarek, dzięki którym inni trafiają do Was. Sama też nosiłam się z zamiarem wprowadzenia tego pomysłu u siebie. Haseł już troszkę się uzbierało, więc co jakiś czas będę serwować Wam te najsmakowitsze. :) Oto i pierwsza porcja haseł, dzięki którym po nitce do kłębka dotarliście na Ksiażkówkę - styl oraz pisownia zawsze będą zachowywane, nie będę ich poprawiać. :)

- historie malych mordercow -
Małych wiekiem, wzrostem czy duchem? Nieważne zresztą, bo u mnie była mowa tylko o tych "największych", najlepszych w swoich fachu. ;)


- szwedzka piosenkarka ulalala - 
Ulalala? To przywodzi mi na myśl jakieś egzotyczne rejony np. Karaiby, ale ma być szwedzka piosenkarka... Obawiam się, że moja znajomość tego jakże głębokiego hasła "ulalala", w odniesieniu do tekstów piosenek ogranicza się tylko do poniższego klipu. :)


 - 100 lat. strzele browara za twoje zdrowie - 
Dziękuję... Wzruszyłam się, naprawdę...

- jaki można dać status na fb zeby chłopak sie zamartwił - 
Żeby się zamartwił? Proponuję wstawić w poście zdjęcie USG zaawansowanej ciąży i podlinkować go z imienia i nazwiska do rzeczonego chłopaka. Gwarantuję, że się zamartwi. :D

********************

Na koniec jeszcze Liebster Blog Award po raz ... nie mam pojęcia który. :) Tym razem zaprosiła mnie Marcelina, która bloguje tutaj. Za zaproszenie dziękuję i na pytania odpowiadam.

1. Czy od zawsze byłeś  molem książkowym i uwielbiałeś czytać książki?

Nie, nie od zawsze, choć zapędy do czytania wyssałam z mlekiem mamy, która w czasach swej młodości wręcz połykała książki. :) Książkami mocniej zainteresowałam się w pierwszej klasie liceum, a na dobre "wzięło mnie" na studiach.

2. Jakie gatunki książek lubisz czytać najbardziej? Dlaczego?

Thrillery, kryminały, horrory... Dlaczego? Bo lubię się bać czytając książki a im bardziej strachy w nich zawarte są realistyczne, tym lepiej. :)

3. Czy lubisz oglądać ekranizacje książek, które przeczytałeś wcześniej?

Zależy od książki - niektórych tak, a innych nie. Ekranizacja "Igrzysk śmierci" nie bardzo mi się spodobała, dlatego filmu na podstawie drugiej części do tej pory nie widziałam.

4. Jeśli tak, to która ekranizacja Cię zawiodła?

Jak wyżej. :) Dodam tu jeszcze amerykańską wersję "Mężczyzn, którzy nienawidzą kobiet" - ta z Danielem Craigiem. Spłaszczyli w niej Lisbeth tak mocno, jak to tylko było możliwe...

5. W jakiego bohatera książkowego chciałbyś zamieniać się każdej nocy podczas snu?

Pamiętacie małą Claudię z "Wywiadu z wampirem", która się nie starzała? Nią chciałabym być nocami. Może nie w każdą z rzędu. ;)

6. Jakie nadprzyrodzone umiejętności bohatera książkowego chciałbyś posiadać każdego dnia?

Chciałabym móc siłą umysłu nakłonić kogoś do robienia tego, czego od niego oczekuję. Na przykład: Kochanie...wyrzuć śmieci... Na co Kochanie zerwałoby się na równe nogi, niemal w locie złapało worek ze śmieciami i w te pędy pobiegło go wyrzucić. ;)

7. Czy potrafiłbyś wybrać rodzinę z książki, z którą chciałbyś spędzić tegoroczne Święta Wielkanocne?

Kiedyś myślałam o Ani Shirley, ale teraz nie wybrałabym chyba żadnej rodziny literackiej zważywszy, ze czytam głównie o mordercach, psychopatach itd. ;)

8. Czy wolisz czytać książki pojedyncze, czy może złożone z kilku tomów np. serie, trylogie?  Dlaczego?

Lubię obydwie opcje. :) Żałuje tylko, że MILLENNIUM skończyło się na trzech tomach...

9. Czy  miałeś okazję być na ciekawym konwencie, spotkaniu bądź targach nie tylko o tematyce książkowej?

No nie, nie miałam... :( Wstyd wielki, ale kiedyś to nadrobię i Was tam poznam. O! :)

10. Na kogo spotkanie autorskie wybrałbyś się jutro, gdybyś miał taką możliwość?

Wiadomo przecież, że Stephena Kinga. :) I Stiega Larssona gdyby żył.

11. Dlaczego zacząłeś swoją przygodę z blogiem o tematyce książkowej? Co Cię skłoniło do tej decyzji?

W zasadzie to był impuls. Pomyślałam, że może warto spróbować, choćby po to by ćwiczyć warsztat. I wiecie co? Nie żałuję. :)


Udanej niedzieli Kochani! :)

60 komentarzy:

  1. Zawsze bawią mnie te hasła. Z Twoich najlepsze jest: "100 lat. strzele browara za twoje zdrowie". Uśmiałam się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No,no...mała Claudia...tylko nocą...mąż byłby zachwycony:D I śmieci by pewnie chętniej wynosił:) A poważnie to zazdroszczę takiego fana, co browary za Ciebie strzela:)
    Oj, też chętnie przeczytałabym dalszą część Millenium, niestety tylko pomarzyć możemy.
    Pozdrawiam i miłej niedzieli życzę:) Idę strzelić browara za Twoje zdrowie Ewcia:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, przyda się, bo mnie choróbsko rozbiera. :) Dzięki wielkie. :)

      Usuń
  3. Kto chce celowo martwić swojego chłopaka...i to przez status na fb..:D

    OdpowiedzUsuń
  4. haha rozwalają mnie te hasła :D Też mam u siebie różne perełki np. rozmyślenia o seksie nad wodospadem prawie spadłam z krzesła jak to zobaczyłam w wyszukaniach u siebie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Seks nad wodospadem? No, no... Może być romantycznie. :D

      Usuń
  5. Ulalala tez mi się tak skojarzyło ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam te hasła, bywają naprawdę śmieszne :)) Sama mam parę takich hitów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dominują te związane z książkami, ale czasem jak ktoś, coś wpisze... ;)

      Usuń
  7. Zawsze mnie bawią hasła z wyszukiwarek - czasem serwuję ja na fanpage'u, bo są naprawdę śmiechu warte. Również miałam okazję odpowiadać na pytania Marceliny - na niektóre pytania odpowiedziałyśmy całkiem podobnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiadałaś u niej czy u siebie? bo chyba przegapiłam. :)

      Usuń
  8. Albo źle szukam, albo do mnie wszyscy trafiają tylko po "normalnych" hasłach :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do mnie w większości też, ale wyjątki od reguły jak widać są. :)

      Usuń
  9. A jak można sprawdzić jak do Ciebie trafiają? ;>

    OdpowiedzUsuń
  10. Te hasełka z wyszukiwarki potrafią być bardzo ciekawe i zaskakujące:)
    Też żałuję, że Millenium skończyło się na trzech tomach. Za czwarty, pisany przez innego autora, chyba się nie zabiorę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z ciekawości pewnie jednak przeczytam i nie zrobię bojkotu. :)

      Usuń
  11. " jaki można dać status na fb zeby chłopak sie zamartwił" - jak można coś takiego wyszukiwać?! :( Uśmiałam się, ale to taki trochę śmiech przez łzy...

    OdpowiedzUsuń
  12. Z tym browarem to nie powaliłaś :)
    Ciekawe pytania i jeszcze lepsze odpowiedzi. Ja też założyłam bloga pod wpływem impulsu i nie żałuje )

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja również wyssałam czytanie z mlekiem matki. Moja mama bardzo dużo czyta i zaraziła mnie miłością do literatury :>

    OdpowiedzUsuń
  14. http://sjp.pl/parafianin

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie podobała Ci się ekranizacja "Igrzysk"? Szkoda, bo mnie zauroczyła tak samo, jak książka :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne hasła z wyszukiwarki:D U mnie na razie najciekawsza: ksiniczka na lodzie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. U mnie rządzi hasło "instrukcja obsługi żelazka hobbita" - skąd się wzięło, nie wiem :D O tak, szkoda, że Stieg Larsson już więcej nie napisze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, "instrukcja obsługi żelazka hobbita" - padłam. ;) Mocne. ;)

      Usuń
  18. Aleś doradziła tej lasce od statusu na FB. Chłopiec jeszcze na zawał zejdzie. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, chciała mocnych wrażeń dla chłopaka to ma. ;)

      Usuń
    2. Teraz już pewnie nie ma. Chłopaka. :P

      Usuń
    3. Całkiem możliwe. ;) Ale cóż... ;)

      Usuń
    4. Dobre hasło na nazwę tego cyklu z hasłami z wyszukiwarki. ;D

      Usuń
  19. Z tymi hasłami z wyszukiwarek to zawsze ciekawe posty wychodzą :) Można się pośmiać ;) Chyba sama z ciekawości przyjrzę się, jak to u mnie wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, Ty na pewno masz pokaźną kolekcję takich perełek. Skuś się. :)

      Usuń
  20. Status na FB ku zmartwieniu chłopaka niszczy system ;) Chyba zacznę mu współczuć, skoro mu dziewczyna chce taki numer wyciąć :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne hasła "szwedzka piosenkarka ulalala" i z browarem - najlepsze :D Uśmiałam się :P

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawy wpis, a jakie odpowiedzi! ;) Ja także jeszcze nie oglądałam ekranizacji "W pierścieniu ognia", ale chyba z ciekawości kiedyś obejrzę. Dziękuję, że znalazłaś czas i odpowiedziałaś na pytania. ;)
    Pozdrawiam, Marcelina

    OdpowiedzUsuń
  23. Hasła są przednie! :)))

    No to droga Książkówko - 100 lat ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. A co Ci się nie podobało w ekranizacji "Igrzysk śmierci"?
    Ja się wściekam oglądając ekranizacje Harrego Pottera. Tam reżyser wie lepiej, co się wydarzyło w książce, zmienia fabułę.
    Albo "Bez mojej zgody" - film się kończy inaczej, niż książka.
    Odnośnie Claudii z "Wywiadu z wampirem". Ona chyba nie była szczęśliwa, gdy przekonała się, że nie może dorosnąć. Tak więc fajnie byłoby być Claudią, ale ok 18-letnią ;)
    Odnośnie mocy - chyba wolałabym umiejętność teleportacji ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pisałam wyżej, była zbyt okrojona i spłycona wg mnie. :) Tak, pomysł z 18letnią Claudią jest zdecydowanie lepszy. A i o teleportacji myślałam. :)

      Usuń
    2. Przynajmniej piwo wtedy można kupić ;) (o ile nie mieszka się w USA :-) )

      Usuń
  25. Hm kurcze o co chodzi z tymi pytaniami z wyszukiwarek bo nie rozumiem i pierwsze slysze xd czy to czytelnicy podsylaja Ci takie teksty które wyguglowali a te przeniosly ich do Twojego bloga?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, nie czytelnicy. Korzystam z Google Analytics - tam są dane, które mówią za pomocą, których słów kluczowych wpisywanych w wyszukiwarkę ktoś do mnie trafił.

      Usuń

SPAM, reklamy, wulgaryzmy oraz komentarze niezwiązane z tematyką wpisu bezwzględnie usuwam.